2012. július 30., hétfő

Boutenko féle lenmagos kenyér


                       
Victoria Boutenko " A nyerskonyha legjobb receptjei" c. könyvében található ez a recept. Íme a hozzávalók előkészítve.
.    
                                        
Először 5 szál sárgarépát turmixoltam vízzel.
                                        

Majd a zellerszárakat is.....

Hozzákevertem a vízzel összeturmixolt mazsolát( előzőleg beáztatott!), erős paprikát, citromlevet.....
                                                                  

                                          
A lenmagot megőröltem....
                                         
Hozzá kevertem a köményt és a koriandert....
                     
                                                                 

Az egészet kézzel összegyúrtam, és állni hagytam.....
                   


Rákentem az aszalógép tapadásmentes lapjára, a tetejét szezámmaggal hintettem meg....

                                       
Ilyen lett az aszalás után.....Rugalmas , feltekerhető.....
                       
                                        
Nem ragadt le....
A hátoldala is szép lett......, pedig meg sem fordítottam az aszalás közben....

                                      
                                    
                                                                                                                           


Könnyen lehet ollóval vágni....
                                          
Nagyon finom lett!! Egyáltalán nem érezni a lenmag jellegzetes ízét, kellemes, semleges ízű a kenyérhez hasonlító kréker lett.
                                       
Ez "Igor élő kenyere",amely most már az enyém is....
                                        
                                                                         
                           
És a Tiétek is.....
                                   

                                                                           
                                      
A szezámmagok segítenek, hogy tárolásnál ne tapadjanak össze  a krékerek....Ez a mennyiség egy 9 tálcás Excalibur aszalógép egyszeri aszalásához elegendő. 12 ó-t aszaltam, kb. 2,2 kg.-nyi lett szárazon. Ez a mennyiség 2 hétre  bőven elegendő, kíváló kenyér pótló 2 személyre.

                                                 
                                        

4 megjegyzés:

Szilágyi Csillame írta...

Gyönyörű lett, grtaulálok!!!!

Szilágyi Csilla írta...

Gyönyörű lett, gratulálok!!!!

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Köszönöm szépen Csilla, aranyos Vagy !!!

Szilágyi Csilla írta...

Továbbra is az egyik kedvencem!!!! Ajánlom mindenkinek!!!!