2012. április 3., kedd

Rizstej házilag

1 pohár barnarizs ( nyersen, nem főve!-turmixolás előtt megmosva, egy éjszakán át áztattam) 2 pohár víz, csipetnyi só, 2 e.k.-nyi méz és mindezeket a tumixgépbe téve pillanatok alatt készen is van a rizstej! Turmixolás után leszűrjük és már iható is.   
Nagyon jól iliik még hozzá a kókusz vagy a vanilia, könnyen variálható ízesítésű italt készíthetünk így.  

Már közvetlenül a turmixolás után is ilyen szép fehér színű lesz.
Hűtőben 1-2 napig eltartható.

Az állaga hasonlóan krémes selymes lesz, mint az állati eredetű tejé.
Előnye, hogy bármikor gyorsan elkészíthető, friss egészséges , növényi eredetű, adalékmentes tej.


Mellé jól illik az aszalt gyümölcslapból készült palacsinta szilva töltelékkel.



De ha jobban szereted a kakaót, akkor biokakaópor hozzáadásával a turmixgépben máris készen van a finom sűrű ital.



Korábban már készítettem mandulatejet, ami nagyon finom volt, a rízstejben sem csalódtam, ez azonban sokkal olcsóbb! Nagyon jó ötlet még bármilyen friss vagy fagyasztott gyümölccsel is kipróbálni.És ne felejtsd el beáztatni a rizst egy éjszakára!

8 megjegyzés:

Gábor írta...

Hello!
Mennyi ideig kell áztatni a rizst? Az áztatás közben kell cserélgetni a vizet? Jázmin rizsből is lehet?

köszönöm

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Szia Gábor,turmixolás után hagyd állni egy éjszakára,így beindulnak az enzimgátlók, kioldódnak a rizsszemekből az értékes anyagok, majd ezután szűrd le.Jázminrizsből nem készítettem, de feltételezem azt, hogy biztos jó lehet, miért is ne? Kíváncsi lennék rá én is.
Üdv, Erika

Gábor írta...

Turmixolás UTÁN kell beáztatni? Nem előtte? A cikkben előtte van írva.

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Szia Gábor,köszönöm, hogy írtál,igen turmixolás előtt kell beáztatni,úgy a helyes!
üdv, Erika

Judit írta...

Kedves Erika!
Nagyon megörültem a receptednek, és azonnal ki is próbáltam. Tényleg nagyon finom lett a rizstej! Csak úgy magában, de gabonakávéval is kitűnő.
Eztán már nem kell a boltban vásárolni ezt sem. Örömmel olvasom a blogodat, köszönet a sok finom receptért!
Üdvözlettel,
Judit

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Kedves Judit,hűűű ......, nagyon-nagyon örülök! Köszönöm, hogy írtál!
Erika

Névtelen írta...

Kedves Erika!
Mikor beáztatom, akkor kell gondolom az egy pohár rizshez tenni a két pohár vizet. Ezt utána leszűröd, vagy amiben áztattad, azzal turmixolod le? Kísérleteztem egy másik recepttel is, ott le kellett cserélni a vizet, viszont így inkább vízszerű lett, nem tejszerű. És szerintem a víz is túl sok volt hozzá a receptben. De azért nem adom fel...
Előre is köszönöm. :)
Hana

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Kedves Hana, pont úgy csináld ahogy írtam, a rizst megmosom, majd az áztató vízzel turmixolom másnap. Majd leszűröm. Így benne marad a víz által kioldott értékes alkotórészek.Biztosan sikerülni fog !
Szeretettel üdvözöllek, Erika.